Ostrá kritika slovenského futbalu! Valjentov agent otvorene pomenoval problémy v reprezentácii

Slovenský obranca Martin ValjentSlovenský obranca Martin Valjent Zdroj: TASR/Michal Svítok

BRATISLAVA - Slovenskí futbalisti zakončili novembrový zraz prehrou s Českom a ani po zmene trénera neprišlo podľa fanúšikov k zmene herného prejavu. Kritizované boli najmä zadné rady. Z koronavírusu sa vyliečil Škriniar, v baráži predviedol dobrý výkon Šatka, kraje pokryli skúsení borci Pekarík s Hubočanom, no obrana aj tak nepreviedla stabilné výkony vo všetkých zápasoch. Posudzovaný bol najmä Norbert Gyömbér, ktorému nevyšiel duel s Českom. A čo taký Martin Valjent? Ten presedel novembrový zraz na lavičke. To, že Martin Valjent sa nedostal ani jedenkrát do zostavy počas zrazu ležalo v žalúdku najmä jeho agentovi Andrejovi Augustínovi, ktorý sa pustil do kritiky na sociálnej sieti.

„Málokto pozná Martina Valjenta tak, ako ja. Absolútny profesionál, pohodový chlapec a výborný hráč,“ začal s chválou na mladého obrancu. Vyzdvihol najmä Valjentov hrací čas v La Lige v minulej sezóne, v ktorej si pripísal dokonca viac odohraných minút ako Messi alebo Ramos. „A v reprezentácii nie si prvý, ani druhý, dokonca ani tretí a ani štvrtý stopér v poradí?,“ rozhorčil sa agent. „A možno ani piaty, keďže budú prehovárať Škrteľa, aby sa vrátil.“

V klube milovaný, v reprezentácii spochybňovaný

Martin Valjent patrí k novej generácii mladých hráčov, ktorý sa snažia etablovať do národného mužstva. Aj napriek svojmu mladému veku má už veľa skúseností a odohratých veľa ťažkých zápasov. Aj keď v tejto sezóne hráva „len“ La Ligu 2, aj v nej patrí medzi najvyťažovanejších hráčov a je stabilný pilier obrany. „Martin trávi osem hodín denne v tréningovom centre Mallorky, je to veľký profesionál.“ pokračoval agent.

Martin Valjent Galéria fotiek (3) Zdroj: Profimedia

„La Liga 2 stále beží ďalej a Martin vynechal kvôli zrazu dva súťažné zápasy, v ktorých mohol pomôcť svojmu mužstvu. Namiesto toho mu dal pán tréner Tarkovič 0 minút v reprezentácii. Už aj slepý musí vidieť, že najlepšia stopérska dvojica je Škriniar – Valjent a to hovorím odhliadnuc od toho, že som jeho agent. Keby hrali títo dvaja celú kvalifikáciu, dovolím si tvrdiť, že už dávno sme postúpení,“ reagoval tak aj na predchádzajúceho trénera Hapala, ktorý Valjentovi tiež nedával veľa priestoru.

Kritika slovenského futbalu

Okrem kritiky na zostavu, sa pustil Augustín aj do kritiky celého slovenského futbalu. „Nuž niekomu nestačí hrať ani La Ligu na najvyššej úrovni a niekto sa môže prechádzať po ihrisku 6 zápasov. Tak ak toto chceme, tak potom celému tomuto zhnitému Slovensku gratulujem,“ reagoval tak na nevýrazné výkony Rusnáka. „Našim problémom nie je len hra v obrane, ale obranná hra všetkých pred nimi. A o útočnej hre sa ani nebavme, lebo my ju nemáme. My hráme doslova a do písmena depresívny futbal,“ zakončil svoju kritiku Augustín.

Na snímke tréner Štefan Galéria fotiek (3) Zdroj: TASR - Martin Baumann

Agent svoje tvrdé slová adresoval aj športovému vedeniu a situáciu na Slovensku zhodnotil takto: „A viete prečo je slovenský šport tam, kde je? Pretože ľudia, ktorý ho riadia mu nerozumejú.“  Či ma pán Augustín pravdu alebo nie, si povedzte každý sám. Veľkú podporu mu vyjadrili fanúšikovia pod jeho statusom a stoja za jeho slovami. Podľa nich úplne vystihol situáciu, ktorá sa deje nielen v slovenskom futbale, ale v celom športe.

Viac o téme: Martin Valjent
  • Autor: © Zoznam/
  • Zdroj: športky